Коли потрібно міняти гальмівні колодки? Що таке дискові і барабанні гальмівні колодки: їх відмінності, які з них краще і чому?
У цій статті ми, з Вами, розберемося коли потрібно міняти гальмівні колодки? А також відповімо на питання що таке дискові і барабанні гальмівні колодки: їх відмінності, які з них краще і чому?
Гальмівні колодки є однією з основних частин гальмівної системи вашого автомобіля, і підтримка їх в робочому стані має вирішальне значення для безпеки як для Вас і Ваших пасажирів, так і оточуючих водіїв, і пішоходів.
Певного строку для заміни гальмівних колодок не існує, хоча зазвичай прийнято міняти дискові колодки раз у 20 тисяч км. пробігу, а барабанні - кожні 80-100 тисяч км., але ця кількість може відрізнятися в залежності від умов і стилю водіння. Головне, що Ви зможете зрозуміти, коли ваші гальмівні колодки вичерпали свій термін служби, прочитавши нашу статтю. Ось 6 загальних ознак того, що прийшов час замінити гальмівні колодки.
При першому ж натяку на проблеми, які ми опишемо нижче, ми настійно рекомендуємо Вам, звернеться до фахівців Інтернет магазину «PROCAR», і вони підберуть Вам кращий варіант за ціною-якістю саме для Вас.
1. Писк або вереск від гальм.
Якщо термін служби ваших гальмівних колодок добігає кінця, першою ознакою, який ви помітите, буде скрип або вереск, від гальм. Вереск гальмівних колодок зазвичай викликаний надмірним зносом колодок. Коли колодки стануть дуже зношеними, ви почнете чути скрегіт, паралельно ви також почнете пошкоджувати вже і ротори, що зробить ремонт ще більш дорогим.
2. Скрегіт при гальмуванні.
Як ми вже говорили вище, якщо ви чуєте скрегіт при натисканні на педаль гальма, гальмівні колодки необхідно замінити якомога швидше. Деякі гальмівні колодки мають вбудовані металеві індикатори зносу, які створюють додатковий шум, який повідомляє про те, що пора замінити колодки. Якщо ви залишите гальмівні колодки в несправному стані, у вас буде набагато більшого збитку і більш високы витрати на ремонт. Не кажучи вже про безпеку. Це недопустимо!
3. Вібрація при гальмуванні
Вібрація при гальмуванні - ще одна ознака того, що гальмівна система вашого автомобіля потребує професійної допомоги. Вібрація - це наслідок того що, ваші ротори деформуються і одночасно створюють нерівномірний знос гальмівних колодок.
4. Більше часу на зупинку
Ще одна важлива ознака того, що ваші гальма необхідно перевірити, - це втрата продуктивності при натисканні на гальма. Якщо час зупинки при натисканні на гальма збільшилася, це може означати, що ваші гальмівні колодки повністю зношені або у вас низький рівень гальмівної рідини (часто через витік). Щоб правильно зрозуміти, що відбувається з вашими гальмами, вам потрібно якомога швидше розібратися з проблемою.
5. Горить індикатор гальмівних колодок.
Більшість сучасних автомобілів оснащені сигнальними лампами гальмівної системи, які з'являються на панелі приладів. Один з них - це лампа антиблокувальною гальмівної системи (ABS), а інший - сигнальна лампа гальмівної системи, по-простому лампочка ручника. Якщо лампочка ручника світиться, а ручник не задіяний, треба попросити фахівця поглянути на вашу гальмівну систему, щоб діагностувати і вирішити проблеми.
6. Ваші гальмівні колодки стерлися.
Гальмівні колодки - це важлива деталь Вашого автомобіля. Ось чому ми рекомендуємо Вам, при першому ж натяку на симптоми автомобіля, які описані вище, звернеться до наших фахівців.
Команда Інтернет- магазину автозапчастин «ProCar» - завжди допоможе Вам визначити проблему Вашого автомобіля і запропонувати оптимальне рішення!
А тепер давайте розберемося що таке дискові і барабанні гальмівні колодки: їх відмінності, які з них краще і чому?
Еволюція гальмівної системи, як і технологія підвіски і технологія паливної системи, за останні роки пройшла довгий шлях. Те, що почалося в 60-х роках як спроба забезпечити адекватне гальмування для високопродуктивних автомобілів, закінчилося переробкою практично всієї системи автомобіля. Впровадження таких компонентів, як карбон і полегшена сталь, поряд з впровадженням ABS, сприяло скороченню гальмівного шляху і в цілому дозволило забезпечити більш безпечний рух (хоча система ABS як і раніше продовжує викликати суперечки).
Один з перших кроків, зроблених для поліпшення гальмування, був зроблений на початку 70-х років, коли виробники в масовому порядку перейшли з барабанних гальм на дискові. Оскільки велика частина гальмівної здатності автомобіля зосереджена на передніх колесах, протягом більшої частини цього періоду тільки передні гальма були модернізовані до дискових. З тих пір багато виробників впровадили дискові гальма на чотири колеса не тільки в високопродуктивні моделі, але також в свої малолітражні автомобілі економ-класу. Однак іноді, як у випадку з Mazda 323 1999 року виробник повертається від чотириколісною дискової системи до барабанних гальм для задньої частини автомобіля, щоб скоротити як виробничі витрати, так і закупівельну ціну.
Тертя і тепло
Перш ніж ви зможете зрозуміти різницю між барабанними і дисковими гальмами, ви повинні зрозуміти загальні принципи, які обидві системи використовують при зупинці автомобіля, такі як тертя і нагрів. Прикладаючи опір або тертя до обертається колесу, гальма транспортного засобу змушують колесо сповільнюватися і в кінцевому підсумку зупиниться, виділяючи тепло в якості побічного продукту. Швидкість, з якою колесо може сповільнюватися, залежить від кількох факторів, включаючи вагу автомобіля, гальмівне зусилля і загальну площу гальмівний поверхні. Це, також багато в чому залежить від того, наскільки добре гальмівна система перетворює рух колеса в тепло (за допомогою тертя) і, отже, як швидко це тепло відводиться від компонентів гальма. Саме тут стає очевидною різниця між барабанними і дисковими гальмами.
Ранні автомобільні гальмівні системи, звичайно ж, після епохи ручника, використовували барабанну конструкцію на всіх чотирьох колесах. Їх назвали барабанними гальмами, тому що компоненти були розміщені в круглому барабані, який обертався разом з колесом. Всередині був набір колодок, які при натисканні на педаль гальма притискали колодки до барабана і сповільнювали колесо. Рідина використовувалася для перетворення руху педалі гальма в рух гальмівних колодок, а самі колодки були виготовлені з термостійкого фрикційного матеріалу, аналогічного тому, який використовується на дисках зчеплення.
Ця базова конструкція була придатною в більшості випадків, але у неї був один серйозний недолік. В умовах інтенсивного гальмування, таких як спуск з крутого пагорба з важким вантажем або повторювані уповільнення на високій швидкості, барабанні гальма часто швидко стиралися і втрачали свою ефективність. Зазвичай, це було результатом занадто сильного перегріву барабана. Ви пам'ятаєте, що принцип гальмування полягає в перетворенні кінетичної енергії (руху колеса) в теплову енергію (тепло). З цієї причини барабанні гальма можуть працювати тільки до тих пір, поки вони можуть поглинати тепло, що виділяється при уповільненні коліс транспортного засобу. Як тільки компоненти гальмівної системи стають насиченими теплом, вони втрачають здатність зупиняти транспортний засіб.
Хоча дискові гальма засновані на тих же принципах уповільнення транспортного засобу (тертя і нагрів), їх конструкція набагато перевершує барабанні гальма. Замість того, щоб укладати основні компоненти в металевий барабан, в дискових гальмах використовується тонкий ротор і невеликий супорт для зупинки руху колеса. Усередині супорта знаходяться дві гальмівні колодки, по одній з кожного боку ротора, які стискаються при натисканні на педаль гальма. Гальмівна рідина використовується для перетворення руху педалі гальма в рух гальмівних колодок.
Але на відміну від барабанних гальм, які дозволяють теплу накопичуватися всередині барабана під час різкого гальмування, ротор, який використовується в дискових гальмах, повністю відкритий для зовнішнього повітря. Це вплив сприяє постійному охолодженню ротора, що значно знижує його схильність до перегріву або зносу. Не дивно, що саме в умовах гонок вперше були продемонстровані слабкі сторони барабанних гальм і сильні сторони дискових гальм. Гонщики з дисковими гальмівними системами могли «увійти» в поворот і застосувати головне гальмівне зусилля в останню секунду не перегріваючи компоненти. Зрештою, як і багато інших досягнень в автомобілебудуванні, ця технологія потрапила в автомобілі, за кермом яких їздять звичайні люди.
Барабан проти диска: сьогодні
У сучасному світі автомобілів, нерідко можна зустріти дискові гальма на всіх чотирьох колесах, в якості стандартного обладнання для моделей середньої цінової категорії, що не орієнтовані на продуктивність. Однак в більшості нових автомобілів як і раніше використовуються передні дискові, а задні барабанні гальма. Що ж це говорить нам про поточний стан гальмівних систем? Невже ці виробники жертвують безпекою автомобіля, щоб заощадити кілька доларів, встановлюючи дискові гальма тільки на передні колеса?
Правда в тому, що сьогодні для більшості нових автомобілів підходить саме таке розташування гальм. Спереду дискові, а ззаду барабанні. Конструкція дискових і барабанних гальм значно покращилася за останні 20 років. Фактично, нинішні задні барабанні гальмівні системи на сьогоднішніх автомобілях забезпечать краще гальмування, ніж передні дискові системи 70-х років. А сьогоднішні передні дискові гальма дійсно прекрасно працюють саме попереду, з точки зору гальмівної здатності. У поєднанні з тим фактом, що від 60 до 90 відсотків гальмівної здатності транспортного засобу виходить від передніх коліс, ясно, що добре спроектований сучасний барабанне гальмо - це все, що потрібно для більшості функцій гальм задніх коліс.
Установка дискової гальмівної системи на всі чотири колеса, може бути виправдана на високопродуктивних автомобілях, особливо якщо їх власники люблять поганяти по вихідним. Звичайні ж водії отримують більше вигоди від більш низької вартості барабанних гальм, не жертвуючи при цьому безпекою. Очікувати, що кожний транспортний засіб буде оснащено чотирьохколісними дисковими гальмами, вимагало б повсюдного збільшення ціни, а це могло б негативно відображитись на покупцях нових автомобілів.
Ні цвяха Вам, так би мовити ні жезла! І нехай кожна покупка принесе радість Вам і Вашій сталевому коню!