Кошик
Що таке Шарнір рівних кутових швидкостей або ШРУС?

Що таке Шарнір рівних кутових швидкостей або ШРУС?

28.09.2022

Принцип роботи ШРУСа

Шарніри рівних кутових швидкостей, або по-простому Шруси, використовуються для з'єднання трансмісії вашого автомобіля з його колесами. Саме він дає можливість автомобілю виконувати повороти, не втрачаючи швидкості та плавності обертання кожного з коліс.

Шруси є частиною карданного валу і використовуються в основному на автомобілях з переднім приводом, але вони також можуть використовуватися в автомобілях як із заднім, так і з повним приводом, в залежності від типу підвіски.

Кожне провідне колесо має два ШРУСа:

- внутрішній ШРУС з'єднує трансмісію з віссю

- зовнішній ШРУС з'єднує вісь з колесом.

Визначення Шарнір рівних кутових швидкостей походить від його здатності рухатися разом з підвіскою вашого автомобіля в будь-якому напрямку (якщо ваш автомобіль наїжджає на вибоїну або нерівну поверхню) і при цьому підтримувати провідні колеса в рухомому стані з постійною швидкістю.

У загальному і цілому, Шруси необхідні для передачі крутного моменту від системи трансмісії і диференціала до ведучих коліс з постійною швидкістю, при цьому підтримуючи рух підвіски вгору і вниз.
Якщо автомобіль продовжує експлуатуватися з пошкодженим пильником ШРУСа, сам ШРУС зношується і в кінцевому підсумку виходить з ладу. Найбільш частою ознакою сильно зношеного зовнішнього ШРУСа є клацання або тріск при повороті.
Відмови внутрішнього ШРУСа трапляються рідко. Одним із симптомів несправного внутрішнього ШРУСа є тремтіння або тряска з боку в бік при прискоренні. Зношений внутрішній ШРУС може також викликати стукіт при перемиканні на задню передачу.

ШРУС - це особливий шарнір: він з'єднує два різних обертових вала для того що б вони перебували у фіксованому положенні.

Отже, ШРУС повинен мати можливість рухатися і згинатися, щоб ці два вала залишалися сполученими. ШРУС здатний постійно передавати крутний момент на колеса незалежно від того, під яким кутом він знаходиться. Це означає, що незалежно розміру канави, в яку ви потрапили, або якщо автомобіль повертає, ШРУС буде підтримувати рух провідних коліс з постійною швидкістю.

У самому ШРУСі знаходиться спеціальна змазка, зазвичай мастило на основі дисульфіду молібдену, він щільно закривається гнучким і міцним гумовим або пластиковим пильником, який утримуваєтся на місці двома затискачами. Пильник ШРУСа зазвичай виглядає як гармошка у формі воронки. Сам по собі ШРУС не вимагає якого-небудь обслуговування і може служити довго, поки не буде пошкоджений захисний пильник ШРУСа. Тому пильник ШРУСа це важлива складова, яка забезпечує довгий термін служби шарнірів рівних кутових швидкостей.

Проблеми

Найпоширеніша проблема зі ШРУСами - це коли захисний чохол, він же пильник ШРУСа тріскається, рветься або пошкоджується яким-небудь іншим способом. Як тільки це відбувається, витікає мастило, а всередину потрапляють волога і бруд, в результаті чого ШРУС зношується швидше і, в кінцевому підсумку, виходить з ладу із-за втрати мастила, забруднення і корозії. Зазвичай спочатку ламаються зовнішні пильовики ШРУСа, так як на них припадає більше рухів, ніж на внутрішні.


При першому ж натяку на проблеми, які ми опишемо нижче, ми настійно рекомендуємо Вам звернутися до фахівців Інтернет-магазину «PROCAR», і вони підберуть Вам кращий варіант за ціною-якістю саме для Вас.


Витік мастила через невелику тріщину або розрива є ранньою ознакою виходу з ладу пильовика ШРУСа. Якщо пошкодження буде ще більш серйозніше, ви зможете побачити бризки мастила на внутрішній стороні обода колеса і навколо внутрішньої частини області провідного колеса.

Зазвичай шум стає голосніше при розгонах і на поворотах. В гіршому випадку сильно зношений зовнішній ШРУС може розвалитися під час руху. Це призведе до повної некерованості автомобіля і потенційно може залишити вас у скрутному становищі.

ШРУС – це важлива деталь Вашого автомобіля. Ось чому ми рекомендуємо Вам, при першому ж натяку на симптоми автомобіля, які описані вище, звернутися до наших фахівців.

Команда Інтернет - магазину автозапчастин «ProCar» - завжди допоможе Вам визначити проблему Вашого автомобіля і запропонувати оптимальне рішення!

Якщо, Ви все ж вирішили вибрати ШРУС самостійно, то ось кілька рекомендацій для Вас

Отже, як підібрати ШРУС самостійно

Підбирати ШРУС потрібно таким чином, щоб він повністю підходив до решти деталей ходової. Конструкція шарніра має багато особливостей, і відхилення від необхідних параметрів зробить куплену запчастину непридатною до використання.

Оптимальний варіант вибору ШРУСа - по vin-коду. Це взагалі універсальний метод безпомилкового підбору запчастин до автомобілів.

Другий варіант - по марці автомобіля, року випуску і типу кузова, якщо з якись причин vin-код невідомий. Причому тільки марка та рік випуску - недостатня інформація, важливий також обсяг і тип двигуна, оскільки в залежності від його потужності можуть встановлюватися різні шарніри.

Якщо в машині встановлені нештатні деталі, можна вибрати ШРУС, аналогічний тому, який вже використовується. При цьому потрібно враховувати розміри, діаметри цапф і кількість зубів на них, тип самого пристрою, розмір пильовика, наявність (при необхідності) кільця ABS і т.д.

Smiley face

Вибір залежить і від того, куди буде встановлюватися ШРУС: передній або задній міст, внутрішня або зовнішня частина півосі, ліва або права сторона. Виробники самі вказують в характеристиках запчастини, куди саме вона повинна ставитися.

У комплекті зі ШРУСом продається все необхідне для його монтажу та експлуатації: пильовик з двома хомутами, стопорні кільця для фіксації шарніра, прокладка, гайка з шайбою (якщо передбачені конструкцією), пакет з мастильним матеріалом.

При покупці тільки пиляків (для заміни) враховуються їх розміри, місце установки (внутрішній або зовнішній ШРУС), тип кріплення, матеріал. Термопластовие служать довше, ніж гумові, але і ціна їх трохи вище. Розрізняють безшовну технологію виготовлення і з поздовжнім швом: другий варіант трохи гірше, оскільки шов стає «слабким місцем», по якому пильовик згодом може лопнути.

Путівник по брендам

Як і з іншими запчастинами, першочерговим вибір робиться на користь оригінальних (OEM). Найкраще ставити такий же шарнір, який був встановлений з заводу.

VIP-марки: Spidan (Німеччина), SKF (Швеція), Cifam і Metelli (Італія).

Кращі в співвідношенні ціна / якість: PASCAL (Польща).

Найпопулярніші серед автолюбителів: LPR (Італія), Ruville, Meyle і Mapco (Німеччина).

Недорога продукція представлена ​​брендами GSP (хороший заводський Китай), Starline і Profit (Чехія).

Ні цвяха Вам, так сказати ні жезла! І нехай кожна покупка принесе радість Вам і Вашому сталевому коню