Як правильно вибрати та купити свічки запалювання
Як правильно вибрати та купити свічки запалювання
Якщо ваш автомобіль добре заводиться і плавно працює, це означає, що ви добре його доглядаєте. Це також означає, що свічки запалення у вашому двигуні працюють правильно та стабільно.
Коротко, свічки запалення потрібні що б, підпалювати, або правильно запалити паливоповітряну суміш у циліндрах двигуна. У кожному автомобілі на кожен циліндр припадає одна свічка запалювання.
Як працюють свічки запалювання?
Щоб двигун внутрішнього згоряння функціонував та виробляв енергію, йому потрібні три речі: повітря, паливо та запалення.
Повітря прямує в камеру згоряння циліндра за допомогою впускної системи. Паливна система використовує кілька компонентів для подачі палива — у цьому прикладі ми використовуватимемо бензин — або на впуск або безпосередньо в камеру згоряння. Це робиться для того, щоб ці два інгредієнти змішалися та утворили горючу суміш.
Щоб викликати вибух, система запалення подає високу напругу на свічку запалювання, що виступає у циліндр. У наконечника свічки запалення використовуються електроди, розділені невеликим зазором. Висока напруга потрібна, щоб виробляти іскру.
Кожен циліндр має отвори або клапани для впуску повітря та палива (і випуску вихлопних газів), а також поршень, який переміщується, створюючи насосну дію для всмоктування та стиснення паливної повітряно-паливної суміші.
Цікавий факт: у дизельних двигунах не використовуються свічки запалювання! Вони працюють з дуже високим ступенем стиснення, який створює дуже високі температури, а потім, як наслідок, самозаймається дизельне паливо. У деяких дизельних двигунах використовуються свічки розжарення, які допомагають виділяти більше тепла під час запуску, особливо в холодну погодуоду.
Основні компоненти свічки запалювання:
Вихід «Контактний» — здійснює підключення пристрою до індивідуальної котушки запалювання або високовольтних контактів самої системи запалювання.
Згодом вони зношуються, забруднюються і зрештою виходять з ладу.
Усіми виробниками автотранспортних засобів рекомендується проводити планову заміну свічок під час кожного проходження технічного обслуговування. Досвідчені водії не зовсім погоджуються з цим твердженням. Більшість власників авто вважають за краще міняти свічки, керуючись пробігом (кожні 20-30 тис. км).
Чи існують різні типи свічок запалювання?
Свічки запалювання відрізняються за багатьма параметрами, від розміру або матеріалу, до діапазону нагрівання і навіть конструкції електродів. У свічках запалення як ізолятор використовується кераміка, яка допомагає керувати нагріванням і запобігає замиканню електричної іскри.
• Мідь: ці свічки запалення мають центральний електрод із мідним сердечником, покритим нікелевим сплавом. Вони недорогі, але сьогодні широко не використовуються, оскільки не дуже довговічні.
• Платина: вони схожі на мідні свічки, але в центральному електроді (а іноді і в заземлюючому електроді) використовується платина. Вони більш міцні та забезпечують більш тривалий термін служби.
• Іридієві: це довговічні свічки, вони більш термостійкі, ніж платинові. У цих свічках також використовується невеликий центральний електрод, який вимагає меншої напруги створення стабільної іскри.
• Рутеній: це один із найновіших дорогоцінних металів, що використовуються у свічках запалювання. Вони заявляють про більшу довговічність у порівнянні з іридієм, але мають вищу ціну.
• Срібло: ці свічки мають електроди зі срібним напиленням і можуть використовуватись у деяких програмах. Вони не дуже поширені, оскільки дорогі, але не такі довговічні, як платина або іридій.
Залежно від конструкції свічка буває:
«двоелектродна» - класичний варіант. Має по одному боковому та центральному електроді;
«багатоелектродна» - відрізняється наявністю декількох бічних електродів.
Багатоелектродність забезпечує достатню надійність і міцність свічок запалювання, що, у свою чергу, говорить про триваліший термін служби. У класичному варіанті деталі є тільки один бічний електрод, який поступово вигоряє і ламається. У багатоелектродній свічці бічних електродів кілька, що робить її стійкішою до дії високих температур.
Які ознаки зношування свічок запалювання?
Перша ознака що настав час міняти свічки - це те що двигун запускається не так легко, як раніше. Він може працювати трохи нерівно як на холостому ходу, так і під час руху, особливо в холодну погоду. Старі, зношені або забруднені свічки запалення можуть спричинити більшу витрату палива. Однак часто Ви можете не зрозуміти, що ресурс свічки закінчується, тому що все проходить «безсимптомно», поки одна зі старих свічок запалення не перестане працювати, що призведе до пропуску запалення в двигуні і почне троїти. Термін "пропуск запалювання" означає, що несправний циліндр не запускається. Наприклад, якщо в 4-циліндровому двигуні відбувається пропуск запалювання в одному циліндрі, він працюватиме лише на трьох циліндрах. Двигун із пропусками запалення працює нерівно, трясеться і йому не вистачає потужності. Контрольна лампочка індикатора «Чек», при цьому починає блимати, гасне або горить постійно.
Цікавий факт: У багатьох випадках, якщо відзначається миготіння запобіжної індикації «Чек», це може говорити про наявність проблем у системі запалення. Найчастіше причиною подібних несправностей є старі свічки, що вийшли з ладу, які вимагають негайної заміни. Так що, якщо горить Чек, не поспішайте проклинати той день, коли ви сіли за кермо...ну ви зрозуміли. А просто зверніться до нас, і ми вирішимо проблему. Підберемо те, що буде найкращим для Вас варіантом.
Усіми виробниками автотранспортних засобів рекомендується проводити планову заміну цих деталей під час кожного проходження технічного обслуговування. Досвідчені водії не зовсім погоджуються з цим твердженням. Більшість власників авто вважають за краще міняти свічки, керуючись пробігом (кожні 20-30 тис. км).
Чи можуть довговічні свічки запалення прослужити довше рекомендованих інтервалів?
Так, ми бачили, що іридієві свічки запалення служать довше, але при більшому пробігу старі свічки запалення з більшою ймовірністю можуть викликати відмову котушки запалення. Свічки запалення з тривалим терміном служби мають міцніші електроди, але вони часто виходять з ладу через скупчення нагару на електродах.
Чи можна перевірити стан запалювання?
Так, свічки запалювання зазвичай перевіряють, якщо двигун дає пропуски запалення, коливається або працює неправильно. Стан свічки запалення може багато сказати досвідченому механіку. Наприклад, якщо свічка запалювання покрита чорними маслянистими відкладеннями, це свідчить про наявність олії у камері згоряння.
Інтернет магазин ProCar реалізує тільки якісні товари, тому ми рекомендуємо Вам свічки запалювання виробництва компанії Bosch. У чому ж їхня відмінність.
Чи потрібно міняти всі свічки запалення, якщо вийшла з ладу котушка запалення?
Якщо одна з котушок запалення вийшла з ладу, а свічки запалення давно не змінювалися, рекомендується замінити все, як запобіжний засіб. Якщо свічки запалення нові, заміни однієї свічки запалення у пошкодженому циліндрі, як правило, може бути достатньою.
Чи потрібно міняти дроти свічок запалювання разом зі свічками запалювання?
Так, зазвичай, так рекомендують робити. Старі дроти свічок запалення стають крихкими і можуть тріскатися. Звичайно, у багатьох сучасних автомобілях немає свічкових дротів. Але все ж...
Чи можна чистити свічки запалювання?
У старих автомобілях звичайною роботою з технічного обслуговування було чищення свічок запалювання та регулювання зазорів між електродами. У сучасних автомобілях довговічні свічки запалення не підлягають обслуговуванню та просто замінюються.
Підведемо підсумки
Існують досить прості та ефективні способи визначити необхідність заміни свічок запалювання. Якщо двигун став помітно троїти, з'явилася детонація, горить або блимає піктограма Check Engine, а з труби валить білий дим, це може говорити про несправності системи запалення. Насамперед необхідно перевірити свічки, та й замінити ті свічки, термін служби яких минув. Навіть якщо вони виглядають нормально, краще поміняти, від гріха. Необхідно лише правильно вибирати такі свічки запалювання, з урахуванням їхнього виробника, матеріалу електродів, а також показника калільного числа.